logo dv+rlogo aamaron
Zie hier de eerste nieuwsbrief van dV+R administraties en Administratiekantoor AAmaron!
Op deze manier willen wij onze klanten en relaties op de hoogte houden van het laatste nieuws met betrekking tot administratie en fiscale zaken. Daarnaast delen wij ook graag andere nuttige of interessante informatie met elkaar waarbij wij graag andere ondernemers de mogelijkheid geven zich nader voor te stellen, tips te geven of bepaalde informatie te vragen.
 
Nieuwsbrief september
 
Fiscaal nieuws
Nieuwe regeling BTW-correctie bij privé gebruik van de zakelijke auto

Ondernemers kunnen alle btw op de gemaakte autokosten voor de auto van de zaak in aftrek brengen. In de BTW aangifte over het laatste tijdvak van het kalenderjaar moet dit BTW privé gebruik gecorrigeerd worden.
De regels voor deze BTW correctie zijn per 1 juli jl. aangepast.
Tot 1 juli bedroeg deze bijtelling voor de BTW 12% van het bedrag dat voor de Inkomstenbelasting als bijtelling wordt genomen (dus 12% van 14%, 20% of 25% van de cataloguswaarde, afhankelijk van de zuinigheid van de auto).
Vanaf 1 juli bedraagt de correctie 2,7% van de cataloguswaarde van de auto.
Een andere mogelijkheid is een correctie te maken op basis van het werkelijke privé gebruik van de auto. Dit kan voordeliger zijn maar vereist echter een sluitende kilometerregistratie!
Meer informatie over bijtelling van de auto? Neem dan contact op met Mariska Rombout.

 
 
Var-verklaring 2012
 
Vanaf augustus tot half september verstuurd de belastingdienst automatisch de nieuwe VAR-verklaringen voor 2012.
Voorwaarde is dat dezelfde VAR al 3 jaar is afgegeven. Als de VAR-verklaring niet automatisch wordt toegestuurd kan deze vanaf nu ook worden aangevraagd via de site van de Belastingdienst.

 
Administratieve zaken
Spooknota NBD Nederlandse Bedrijven Documentatie
Sinds vorige week circuleren er weer spooknota’s. Deze keer van NBD Nederlandse Bedrijven Documentatie. Dit lijken facturen maar zijn dit niet! Dit zijn slechts “aanbiedingen” van een malafide organisatie. Bij het betalen van deze spooknota gaat men akkoord met de “aanbieding”. Deze nepfactuur dus niet betalen.
Wij raden aan deze echter wel als bewijsstuk voor mogelijke toekomstige problemen te bewaren.
 
Einde bijdrage Kamer van Koophandel
Per 2013 verdwijnt de jaarlijkse heffing voor de Kamer van Koophandel, in 2012 is de bijdrage 10% minder. Het afschaffen van de heffing zorgt voor lastenverlichting en minder regeldruk. In de toekomst zal er een Ondernemersplein komen waar de ondernemer terecht kan voor al zijn overheidszaken.
 
Salarisadministratie
De salarisadministratie uitbesteden, geheel of gedeeltelijk, zodat er meer tijd overblijft voor andere zaken? Van controle mutatie-invoer tot verzorging van de loonstroken, betaaloverzicht, journaalposten en de maandelijkse loonaangifte aan de Belastingdienst. dV+R administraties verzorgt het allemaal.

Na ontvangst van de juiste informatie zorgen wij dat alles correct en keurig op tijd wordt verwerkt. Zo beschikt de ondernemer over de perfecte salarisadministratie én bespaart hij/zij op eenvoudige wijze tijd en geld. Ook over wijzigingen in wet- en regelgeving hoeft men zich geen zorgen meer te maken. Wij weten wat er speelt en houden een ieder op de hoogte. Elke wijziging (in bijvoorbeeld belastingzaken of CAO) wordt direct doorgevoerd in onze software en dus ook meegenomen in de salarisadministratie.

Persoonlijk advies?
Maak vrijblijvend een afspraak met Ron Rombout.
 
 
 
 
Kantoornieuws
Takshing Chu
Graag stellen wij onze (nieuwe) medewerker voor. Sinds april is ons team versterkt door de komst van Takshing Chu. Een aantal klanten heeft wellicht al kennis met hem gemaakt of hem aan de telefoon gesproken. Takshing verwerkt de administraties en verzorgt allerlei andere bijkomende werkzaamheden. Takshing is aanwezig op maandag, dinsdag en woensdag. Op donderdag en vrijdag volgt hij de HBO opleiding Accountancy.
 
 
Ondernemer van de maand
Mijn naam is Onica van Heusden – Bergraaf en ben eigenaar van FFector.
FFector is in 2005 opgericht vanuit mijn persoonlijke behoefte aan plezier in werk.
 
FFector staat voor Fun Factor.
Fun en plezier in wat je doet en wat je wilt
ondernemen is zowel voor mens als bedrijf van essentieel belang om je doel(en) te bereiken. Ik combineer mijn werk ook met veel fun. Iedere ontmoeting, samenwerking of onderneming met u staat in het teken van beleving en gevoel.
 
FFector is een arbodienst die landelijke werkzaam is en ARBO- en verzuim-begeleiding in een heel nieuw jasje heeft gestoken. We richten ons op kleine bedrijven, grote bedrijven én ZZP'ers. Naast ARBO- en verzuimbegeleiding ondersteunen wij bedrijven en personen in het herkennen en gebruiken van hun
F-factor doormiddel van workshops en coachingstrajecten.
 
 
 
Vanaf september geeft FFector in samenwerking met dV+R administraties de workshop "ondernemen na je ondernemingsplan". Zie hier voor meer informatie.
 
Eens van gedachten wisselen over alles wat te maken heeft met HRM zaken en ARBO, bel of mail me. Onica@ffector.nl
 
Tip van de maand
Leer om te focussen
Wie meer omzet wil, kan dat meestal bereiken door meer te focussen. Wie zijn/haar werkdag vooral laat bepalen door e-mails of wie allerlei ideeën in het hoofd heeft voor het bedrijf maar geen tijd heeft om ze uit te voeren, mist een bepaalde focus. Een 1e stap om te gaan focussen is door een gedeelte van een werkdag elke week af te strepen en in deze tijd het plan voor het bedrijf uit te werken. Koppel hieraan concrete acties en voer er elke week minstens 2 uit. Dat geeft altijd resultaat! Wie deze discipline moeilijk kan opbrengen, kan overwegen om hierbij hulp in te schakelen.
 
Cisca Stasse is eigenaar van Stasse Support. Met haar bedrijf helpt ze “kleine” en startende ondernemers meer omzet te realiseren. Met advies en ondersteuning, teleseminars en mastermindgroepen. Op haar website www.jijonderneemthet.nl is meer informatie te vinden en tevens kan men zich hier kosteloos aanmelden voor haar nieuwsbrief met meer tips voor ondernemers. Ook is er elke maand een boek te winnen dat ingaat op één van de facetten van het ondernemerschap.
 
 
Wie ook als ondernemer in onze nieuwsbrief vermeld wil worden of een tip met andere ondernemers wil delen kan dit doorgeven aan Mariska Rombout.
Het is ook mogelijk een oproep te plaatsen voor wie op zoek is naar iets specifieks zoals een stagiaire, nieuwe medewerker, kantoorruimte, bepaald advies etc. 
 
Postbus 4132, 2980 GC Ridderkerk  ●  Bezoekadres: Nikkelstraat 3H, 2684 AM Ridderkerk
Tel: (0180) 499 711  ●  Fax: (0180) 499 744

Uitschrijven / Gegevens wijzigen
Powered door YMLP